Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Rozvojové centrum manažérov

01.05.2014

Centrum manažérskeho rozvoja v riaditeľstve Martina Gduľu sa nieslo v pracovnom duchu. Teória išla bokom a spolupracovníci sa zásadným spôsobom zamerali na prax a skúsenosti.

Centrum manažérskeho rozvoja v riaditeľstve Martina Gduľu sa nieslo v pracovnom duchu. Teória išla bokom a spolupracovníci sa zásadným spôsobom zamerali na prax a skúsenosti.

„Riešili sme to, čo reálne ovplyvňuje cashflow a rast v našich firmách. Preto verím, že aj tento príspevok bude odrazom praktických jednoduchých postojov a činností, ktoré aj na základe rozvojového centra mám možnosť aplikovať v praxi,“ hovorí Roman Kočík, ExecutiveManager, ktorý výstupy z Rozvojového centra manažérov spracoval.

Podnikateľský pohľad a postoj

Nie ja ako osoba, ale ja ako firma. Tento pohľad mi pomohol uvedomiť si realitu, ciele a kroky k svojmu úspešnému podnikaniu. Ja ako osoba mám veľa cieľov, či už hmotných, alebo nehmotných. Naplnenie takmer všetkých súvisí s tým, že na ne potrebujem peniaze, čas, ale hlavne sa musím niekým stať. Podobne ako každý hľadám spôsoby a možnosti, ako sa k tomu v živote dopracovať.  Jediným možným a časovo reálnym spôsobom, ako sa k svojim cieľom môžem bez obmedzenia dostať, je vlastniť úspešnú, prosperujúcu a rastúcu firmu. Teda ak naozaj chcem, verím si a budem disciplinovaný, tak podnikanie so spoločnosťou PARTNERS GROUP SK je práve tým jediným, správnym a zároveň najrentabilnejším prostriedkom k bohatému životu, po akom ja ako osoba túžim. Tým pádom moja firma, jej prospech a rast sa dostáva na rebríčku priorít na prvé miesto. Ako rodič môžem uviesť príklad. Firma je ako moje dieťa. Pre jeho šťastie, prospech, zdravie a rozvoj som ochotný spraviť čokoľvek a kedykoľvek. Ak sa oň na začiatku postarám a venujem mu množstvo kvalitného času, energiu, a to dokonca aj v situácii, keď sa mi možno nechce alebo by som mohol oddychovať, odplatí sa mi niekoľkonásobne a neskôr sa ono postará o mňa. Keď dieťa v noci plače od hladu a rodič je unavený, aj tak k nemu vstane a nakŕmi ho bez toho, aby váhal. Druhá zásadná vec bola, že niekedy silná stránka, vlastnosť, postoj a činnosť mňa ako osoby nemusí byť automaticky výhodná a prínosná pre moju firmu. V mojom prípade to bola napríklad schopnosť vymýšľať nové spôsoby (kreativita). Avšak v štrukturálnom odbyte, teda našom biznise, ktorý sa vyznačuje jednoduchosťou a opakovateľnosťou, mohla byť táto schopnosť skôr „ručnou brzdou“ než akcelerátorom. To znamená, že každé moje rozhodnutie korešponduje s otázkou, čo je dobré pre moju firmu. Samozrejme, toto rozhodnutie musí byť objektívne, preto sa ho snažím komunikovať a získať spätnú väzbu.

Systémové prvky

Ide nielen o samotné systémové prvky, ale aj o ich dôsledné využívanie. Ako majiteľ začínajúcej firmy chápem, že funkčný podnik sa skladá z oddelení, kde každé spĺňa svoju funkciu, má význam pre efektívne fungovanie a rast podniku, a pokiaľ by nefungovalo, tak sa to s určitosťou odrazí na jej obrate, raste a celkovom úspechu firmy. Sú to napríklad oddelenia ako marketing, styk so zákazníkom, personálne oddelenie, finančné, logistika, personalistika – vzdelávanie, efektivita práce a podobne.

Ako majiteľ firmy taktiež rozumiem tomu, že na začiatku som prototypom svojho podnikania, ktorý by sa mal duplikovať, teda som aj oddelenie marketingu, aj personalista vo svojej firme, som oddelením styku so zákazníkom a taktiež finančným oddelením.

Čo to znamená v praxi? Keďže v prvých rokoch podnikania sa ako firma potrebujem sústrediť na systematický a pravidelný rast a obrat, optimálne rast obratu, najlepším spôsobom, ako tento rast zabezpečiť, je systematickým rastom počtu úspešných spolupracovníkov. Kľúčovou prioritou v rámci najmenšej časovej jednotky, ktorú si viem ako firma vyhodnotiť, teda týždňa, je personalistika – získavanie nových potenciálnych obchodných partnerov. Aby mojej firme personalistika fungovala systematicky, čo chápem tak, že sa vie jednoducho opakovať v akomkoľvek množstve, mám v diári termín dňa rozvoja firmy (DRF), počas ktorého si termínujem pohovory. S týmto termínom súvisia dve otázky – Ako som naň pripravený? Kde budem realizovať pohovory? Prípravu realizujem počas celého týždňa, kde ako oddelenie marketingu si robím reklamu tým, že dávam pri rôznych príležitostiach trhu šancu, aby sa ma spýtal, čo robím. Vytváram a využívam náborové príležitosti,  získavam kontakty, ktoré následne realizujem na DRF. Odpoveďou na druhú otázku sú časové bloky vyhradené na pohovory. Pre čo najefektívnejšie využitie tohto systémového prvku musí byť toto oddelenie riadené, teda riadené DRF s presnou štruktúrou, cieľom, a jasným výstupom definovaným počtom dohodnutých pohovorov. Na výber, základné vzdelávanie, kvalitné zapracovanie a rozvoj potenciálnych spolupracovníkov využívam štandardizovaný vzdelávací systém, ktorý sa začína personalistikou INAK – Basic, Post info, Trainee akadémia, ktoré sú úzko prepojené s individuálnou podporou tých správnych.

Systémom si pomáham, no nespolieham sa, že všetko vyrieši za mňa, teda každú informáciu, ktorú spolupracovník získa, neustále objasňujem, trénujem, konfrontujem s praxou a následne na základe skúsenosti zlepšujem. Na nastavenie podnikateľského myslenia, jasných očakávaní a správnych aktivít využívam šanónový, nastavovací, resp. kariérny rozhovor, ktoré mi do rozvoja môjho podnikania pomáhajú zapojiť viac pozícií kariérneho plánu, čím zvyšujem šance na kvalitu zapracovania spolupracovníkov na základe skúseností, objektivity a nadhľadu. V skratke to znamená, že systémové  vzdelávanie mojim spolupracovníkom pomáha nadobudnúť vedomosti, podpora formou rozhovorov im pomáha zamýšľať sa nad nimi a využívať ich podnikateľsky, tréningom sa rozvíjajú v zručnostiach a prax im pomáha získať skúsenosti. Pre efektívne fungovanie a rast svojej firmy, ale aj pre podporu a motiváciu všetkých oddelení v podniku musím zabezpečiť neustály prísun finančných a ľudských zdrojov. Finančné zdroje do firmy zabezpečujem prostredníctvom vlastného obratu a so svojimi obchodnými partnermi prostredníctvom skupinového obratu, pričom kariérny plán spoločnosti mi na základe presne definovaných kritérií obratu, štruktúry a kvality prerozdeľuje kompetencie a taktiež finančné a informačné zdroje. Obrat (príjem) si vytváram „obchodným oddelením“, čiže na riadenej Call party si na začiatku sám, neskôr so spolupracovníkmi termínujem prvé stretnutia a v rámci klientskeho centra poskytujem zákazníkom produkt – Profesionálnu finančnú službu INAK. 

Na neustály rast počtu a kvality klientov dôsledne využívam tzv. referenčný marketing – prostredníctvom kvalitných odporúčaní od spokojných klientov získavam nových na základe jasného profilu. To ma prirodzene núti opakovane poskytovať kvalitnú a dlhodobú službu, ktorá je postavená na základných princípoch budovania majetku, realizovaná prostredníctvom dlhodobej starostlivosti a servisu garantovaného spoločnosťou, a ktorá klientom pomáha finančne sa pripraviť a realizovať  ich životné ciele. Prirodzeným kontrolným mechanizmom služby, ktorú poskytuje moja firma, je zotrvanie zmlúv, pomer zaslúžených odmien, množstvo odporúčaní, počet nových spokojných klientov vyjadrený rastom obratu. Funkčné prototypy, teda tí správni obchodní partneri, sú v úvode aktívnou súčasťou každého systémového prvku DRF, Call party, vzdelávacieho systému a zapracovania, aby pochopili, ako funguje, rozumeli jeho významu pre rozvoj a rast svojej firmy, neskôr ho vedeli používať a riadiť. Zároveň prostredníctvom nominácie a účasti na BusinessDevelopment Center (BDC) chápu celý systém a jednotlivé prvky ako prostriedok na vybudovanie úspešnej fungujúcej pobočky, na ktorú je naviazaná profesionálna finančná služba a ktorú majú možnosť v prípade splnenia kritérií individuálneho projektu otvoriť a vlastniť bez rizika veľkého vstupného kapitálu.

Report – kvantifikácia vlastného podnikania

Neoceniteľným prostriedkom pre rast všetkých parametrov môjho podnikania je jeho číselné vyjadrenie prostredníctvom týždenného reportu aktivít. Tento report chápem ako vyjadrenie výsledkov jednotlivých oddelení mojej firmy. Počet získaných odporúčaní na potenciálnych klientov a spolupracovníkov je výsledkom práce s klientom, resp. vytvárania a využívania príležitostí na nábor „marketingu“. Počet volaných, dovolaných, termínovaných a realizovaných pohovorov, zároveň účasti na Basicu a Post infe, kvantifikuje prácu a výsledky mojej personalistiky, ale zároveň odráža reálne ambície naozaj podnikať. Počet certifikovaných spolupracovníkov a povýšených Consultantov naznačuje kvalitu a úspešnosť zapracovania „HDR personalistiky“.

Volané, dovolané, termínované a realizované nové analýzy osobných financií, realizované poradenstvá, počet zmlúv a obrat v BJ ukazujú na oboje, kvalitu práce obchodného oddelenia a zároveň naznačujú budúci prísun finančných a ľudských zdrojov do môjho podnikania. Pri správnom čítaní čísel z reportu sa krásne ukazujú či už silné stránky mojej firmy v rámci jednotlivých oddelení, alebo aj konkrétne možnosti zlepšenia, či už z pohľadu množstva, alebo kvality práce. Ak teda chcem a viem prečo, tak report mi pomáha presne definovať ako, čo, koľko toho mám robiť, aby som sa dostal k očakávaným cieľom. Spätná väzba zhora mi pomáha vnímať report a výstupy z neho ako celok, čím mi zabráni uviaznuť na niektorom z oddelení. Úprimne oceňujem možnosť zúčastňovať sa na tomto pracovnom cykle, ktorý mojej firme umožnil správne pochopiť vlastné skúsenosti, tým pádom výrazne ovplyvniť jej budúce výsledky.

P. S.: Čas T = 0 je čas, keď sme začali naozaj podnikať.