Osobnostný rozvoj

07.07.2012

Mnoho ľudí vie, čo osobnostný rozvoj znamená, no málo z nich na ňom pracuje. Podnikateľ sa zaoberá denne tým, ako by mohli on a jeho firma napredovať. Musí teda vyhľadávať a najmä vytvárať príležitosti.

Mnoho ľudí vie, čo osobnostný rozvoj znamená, no málo z nich na ňom pracuje. Podnikateľ sa zaoberá denne tým, ako by mohli on a jeho firma napredovať. Musí teda vyhľadávať a najmä vytvárať príležitosti.

V priemernom zamestnaní sa o rozvoj ľudí zaujíma málokto, v lepších prípadoch a na vyšších pozíciách na to zamestnávateľ prihliada. Ale ako je to v prípade podnikateľov? Kto zabezpečí ich osobnostný, a tým pádom aj firemný rozvoj? Mal by to byť v prvom rade on sám. Executive Manager Peter Sokol hovorí o svojej skúsenosti: „Učenie a napredovanie pomocou skúseností niekoho iného je veľmi efektívne. Mal som veľakrát možnosť zúčastniť sa seminárov a prednášok aj mimo našej firmy či segmentu. Je to priestor zastaviť sa a porozmýšľať nad vecami s odstupom. Získate nadhľad, inšpiráciu, zistíte, či idete správnym smerom.“

 

Podnikateľ sa snaží využiť každú príležitosť dozvedieť sa niečo nové. Príležitosti na rozvoj však treba aj aktívne vyhľadávať. „Mimoriadne inšpiratívnou skúsenosťou bol pre mňa kurz rýchločítania. Mário Rybár mi o ňom na porade rozprával. Kto ma pozná, vie, že ja a čítanie nie sme kamaráti. Práve preto som s tým chcel niečo urobiť. Spolu so Senior Managerom Máriom Rybárom a Partnerom Jánom Müllerom sme sa tohto kurzu zúčastnili,“ rozpráva svoj príbeh P. Sokol. „Idem do Prahy, aby som sa naučil čítať. Pre mnohých to môže znieť nepochopiteľne. Stretol som sa so zvláštnymi reakciami. V skutočnosti to bola fantastická trojdňová skúsenosť. Čo znamenajú náklady pár sto eur v porovnaní s tým, že som začal o 100 % rýchlejšie čítať? Odporúčam každému zamyslieť sa nad tým, čo je pre váš osobnostný rozvoj skutočne dôležité, a nebáť sa do toho investovať. Vráti sa vám to naspäť. Vždy. A v podnikaní niekoľkonásobne, pretože to robíte pre seba a svoju firmu.“