Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Mesiac finančnej gramotnosti 2020

09.09.2020

Tento rok ukázal viac ako inokedy, aké je dôležité rozumieť financiám a vedieť s nimi narábať správne. September ako Mesiac finančnej gramotnosti bude preto opäť venovaný aktivitám na podporu finančného povedomia, tentoraz v koncepte prispôsobenom aktuálnym opatreniam proti šíreniu nového koronavírusu.

Nadácia PARTNERS v spolupráci s agentúrou FOCUS pripravila prieskum zameraný na dosah pandémie na financie a rozpočty slovenských domácností. Cieľom bolo odhaliť finančne slabé stránky Slovákov a takisto zistiť, čo nás v konečnom dôsledku kríza naučila.
Oficiálne výsledky prieskumu boli predstavené na tlačovej konferencii 7. septembra. Novinárom sa na nej prihovorili Andrea Straková, Managing Director PARTNERS GROUP SK, Maroš Ovčarik zastupujúci spoločnosť FINANČNÝ KOMPAS a Martin Slosiarik, sociológ z agentúry FOCUS. Podľa prvotných záverov došlo k zmene finančného správania Slovákov, ktorá sa preukázala v týchto oblastiach:
■ sme opatrnejší v nákupoch,
■ pociťujeme určité zníženie príjmu,
■ máme výdavky, s ktorými sme nerátali,
■ sme nútení siahnuť na úspory a niektoré finančné produkty.
Na prieskum agentúry FOCUS nadviaže komunikácia poukazujúca na následky, ktoré zanechala koronakríza na osobných financiách Slovákov, ktorí na ňu neboli dostatočne pripravení. Cieľom je edukovať a povzbudiť Slovákov do zodpovedného narábania s vlastnými prostriedkami. Myslieť do budúcna a nastaviť si spoľahlivý finančný plán je nástrojom bezpečného zvládnutia každej životnej krízy. Kampaň bude podporená prostredníctvom online a printovej komunikácie.
„Komunikáciu zameriame na aktívne PR. Počas celého septembra sa tiež budú môcť ľudia zapojiť do skvelej súťaže. Stačí, aby vyplnili FQ test, a automaticky sú v hre o mobilný telefón značky XIAOMI, ktorý si odnesú traja šťastní výhercovia,“ približuje Zuzana Miklovičová, marketingová manažérka. Plánované sú aj praktické vzdelávacie pomôcky, ktoré budú dostupné na stiahnutie online a budú pedagógom nápomocné vo vyučovacom procese, vďaka čomu majú študenti možnosť
lepšie porozumieť financiám.