Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Prvé klientské centrum - rozhovor

18.11.2011

Sú mladé, ambiciózne a podieľajú sa na prvom klientskom centre spoločnosti Partners Group SK, ktoré otvorilo svoje brány 11.11.2011. O ich plánoch ale aj o tom, ako prišli k myšlienke posunúť finančné služby sme sa dozvedeli od troch Team Manageriek - Heleny Janovičovej, Heleny Renczesovej a Andrey Šestákovej.

Sú mladé, ambiciózne a podieľajú sa na prvom klientskom centre spoločnosti Partners Group SK, ktoré otvorilo svoje brány 11.11.2011. O ich plánoch ale aj o tom, ako prišli k myšlienke posunúť finančné služby sme sa dozvedeli od troch Team Manageriek - Heleny Janovičovej, Heleny Renczesovej a Andrey Šestákovej.

 Vo veľmi mladom veku sa vám podarilo dosiahnuť manažérsku pozíciu v spoločnosti Partners Group SK. Koľko bolo za tým práce?

Helena Janovičová: Veľa. Do spolupráce som išla s veľkými očakávaním od samej seba. Vedela som, že je to šanca, ktorú mladý človek a denný študent len tak na trhu nedostane. Vážila som si ponúknutú príležitosť a chopila som sa jej naplno. Od začiatku boli na mňa kladené veľké očakávania a jasne zadefinovaný cieľ, povýšenie na manažérsku pozíciu.

Helena Renczesová: Mám veľkú radosť z toho, že som začala v mladom veku. Skôr si niekedy hovorím, že mi mohla príležitosť prísť aj skôr. Cesta na manažéra mi trvala 10 mesiacov. A koľko práce za tým bolo? Ja si myslím, že tento biznis je veľmi jednoduchý, všetko je o ľuďoch. Ak má človek rád ľudí a rád stretáva nových ľudí, ani by som to nenazvala prácou. Samozrejme práca s ľuďmi je aj veľmi ťažká, keďže každý je iný. Je to náročné skôr na energiu. A ak chce byť človek v tomto biznise úspešný, musí ním žiť!

Andrea Šestáková: Chcela by som povedať, že moje ambície sú ďaleko vyššie ako pozícia Team Manager a keď si idete za svojim, tak táto pozícia je prirodzeným stupienkom v kariére.  Bolo za tým určite veľa práce. Samozrejme nie len mojej, ale aj ľudí v tíme a v neposlednom rade všetkých vedúcich, čo vás vždy správne nasmerujú, keď vy sama neviete kam. Pamätám si, keď som začínala, pohovor so mnou robil Team Manager Tomáš Krídl. Dnes, ani nie po roku a pol, je Senior Manager, čo znamená, že je skvelým vzorom a to je to, čo ma hnalo a ženie dopredu.

 

 

Aké rady by ste dali spolupracovníkom, ktorí chcú byť rovnako úspešní?

Helena Janovičová: V prvom rade toto nie je biznis, kam sa chodí "skúšať" či to pôjde, alebo nie. Ak sa rozhodnete a začnete, mali by ste byť pripravený, že sa budete musieť dočasne určitých vecí zriecť, niečo pre úspech obetovať.  Na začiatku vnímam ako kľúčové sa stať dobrým, až výnimočným obchodníkom za krátky čas. Snažiť sa vysokými aktivitami a kvalitným poradenstvom nabrať čo najviac skúseností. Len vtedy  spolupracovník získa presvedčenie a prostriedky pre rozvoj svojho podnikania, vedomosti a schopnosti, ktoré odovzdá ďalej svojmu tímu a získa presvedčenie pre tento biznis. Následne sa zamerať minimálne na pozíciu Senior Manager a pozrieť sa trošku "za kopček".

Helena Renczesová:Kto horí, ten zapáli. Je to hlavne o odhodlanosti a vytrvalosti. Moja silná stránka bola vždy v tom, že som dokázala počúvať a prijímať rady môjho vedúceho. Myslím si, že je to kľúčové. Naši manažéri si tým všetkým prešli a presne vedia, ktorý krok kam vedie. Múdri sa učia na chybách iných.

Andrea Šestáková:Je to skutočne jednoduché. Každý vedúci si už prešiel tým, čo budúceho vedúceho ešte len čaká. Moja rada nad zlato je, aby ste počúvli úspešných a nekomplikovali si to. V prvom rade vašich manažérov, lebo vedia presne čo robia, taktiež všetky semináre, školenia a kurzy. Všetko to sú nástroje, kde máte možnosť spoznať skvelých a úspešných ľudí a viete sa od nich mnohé dozvedieť a inšpirovať sa.

 

 

V súčasnosti otvárate so svojimi kolegami prvé klientske centrum. V čom bude rozdiel oproti pobočke?

Helena Janovičová: Bude sa nachádzať na nultom poschodí s presklenou prednou časťou a vchodom z ulice.  V podstate plní funkciu 3 v 1, klientske bunky organického tvaru kde budú prebiehať klientske stretnutia, kancelária s funkciou školiacej miestnosti a pracovná časť pre tím.

Helena Renczesová: Predovšetkým vzhľadom, ale i funkčnosťou. Klient sa bude cítiť pohodlnejšie a uvoľnenejšie, keďže to bude otvorené, familiárne a farebné. Veľmi inšpirujúce priestory. A predsa to nie je klasická kancelária, ale pobočka, ktorá je klientom známejšia forma priestoru, kam by si mali ísť riešiť svoje financie.

Andrea Šestáková: V prístupe, dizajne, otváracích hodinách, spirite, transparentnosti a informáciách. Klientske centrum má byť pre klientov a má zastávať funkciu akéhosi "finančného supermarketu", ako to pracovne nazývame. Klient má so svojím sprostredkovateľom vyriešiť akúkoľvek otázku a problematiku pod jednou strechou a za najvýhodnejších podmienok. Pridaná hodnota je, že sa tam bude cítiť príjemne, pohodlne a budú sa o neho starať profesionáli v každom sektore finančného trhu.

 

 

Kde vznikol nápad založiť prvé klientske centrum a ako by ste opísali proces jeho vytvárania?

Helena Janovičová: Tento nápad bol spojením príjemného s užitočným. Väčšie kancelárie boli pre náš tím a ďalší rast štruktúry nevyhnutnosťou. Časť inšpirácie sme si doniesli z návštevy v Čechách, len sme si ho prispôsobili našim predstavám a finančným možnostiam. Našli sme vhodný priestor, ktorý spĺňal naše predstavy. Využili sme lokalitu, vchod a výklad z ulice a dali nápad s architektmi na papier. Chceli sme vytvoriť niečo iné ako klasické, strohé pobočky, kam sú klienti zvyknutí chodiť. Tak ako je naša služba "iná", "iné" sme chceli aj naše klientske centrum. Pri tvorbe sme kládli dôraz na funkčnosť priestoru, ktorý sa rozkladá a v prípade potreby, vie slúžiť ako školiaca miestnosť, útulne klientske "bunky" rôznych farieb a účelnú časť pre spolupracovníkov, 3 v 1.

Helena Renczesová: S kolegyňami sme zvažovali, že by sme sa mali osamostatniť. Bolo nás už veľmi veľa v našej spoločnej kancelárii so Senior Managerom Tomášom Krídlom. Keďže sme vedeli, že potrebujeme nové kancelárie, napadlo nám, že by sme mohli náš biznis rovno posunuli do ďalšieho „levelu“. Našli sme skvelé obchodné priestory, ktoré boli dispozične také, že sme dokázali navrhnúť bunky pre klientov. Ďalej to už bolo na architektoch. 

Andrea Šestáková: Vzniklo to v priebehu rozhovorov počas uplynulého roka. Nápad založiť klientske centrum sa mihal okolo mňa odkedy si pamätám. Už len sme ho uchopili a previedli do realizácie. Podarilo sa to pre to, lebo sme mali podporu či už od pána Mülleraalebo jeden v druhom.

 

 

Aké sú vaše ďalšie osobné ambície?

Helena Janovičová: Od klientskeho centra očakávam v prvom rade zvýšenie a podporu recrutingu, čo bol aj hlavný zámer pri jeho vzniku. S klientskym centrom je spojená aj veľká zodpovednosť a preberanie ďalších kompetencií, čo ide ruka v ruke s povýšením na ďalšie managerske pozície. Osobne mám veľa plánov, projektov a vízií, kam by som chcela raz posunúť službu a Partners Group SK.

Helena Renczesová: Vysoké! Samozrejme neustále a pravidelne rásť s tímom, otvárať ďalšie a ďalšie klientske centrá. Plánujeme do dvoch kvartálov povýšiť minimálne dvoch manažérov. Pracovať na tom, aby sme sa všetci zúčastnili Partners For You®.

Andrea Šestáková: Vždy keď sa za sebou otočím, chcem vidieť úspešných ľudí. To je moja najväčšia ambícia. A samozrejme žena na pozícii Partner v spoločnosti ešte nie je a v Riaditeľskej rade ich tiež veľa nie je, takže je čo dobývať.