Fund Forum International 2012

30.10.2012

Monte Carlo, Monak. Jeden z najznámejších finančných rajov sveta, stovky luxusných reštaurácií, hotelov, tisíce áut, o ktorých sníva nejeden z nás. Tento rok sa stalo dejiskom najprestížnejšej investičnej konferencie sveta – Fund Forum International 2012.

Monte Carlo, Monak. Jeden z najznámejších finančných rajov sveta, stovky luxusných reštaurácií, hotelov, tisíce áut, o ktorých sníva nejeden z nás. Tento rok sa stalo dejiskom najprestížnejšej investičnej konferencie sveta – Fund Forum International 2012.

Z okna hotela vidíte davy turistov s fotoaparátmi a miestnych, ktorí sa s opovrhovaním predierajú ulicami tohto mesta. V stredomorskej letnej klíme koncom mája vás však prekvapí množstvo ľudí v oblekoch, ktorí smerujú po nábreží k budove Grimaldi Forum. K miestu, kde môžete zažiť vystúpenia monackého baletu alebo orchestra, k miestu, kde sa žrebovala skupinová fáza ligy majstrov a vyhlasoval najlepší futbalový hráč Európy. Tentoraz však hostí 22. ročník najprestížnejšej investičnej konferencie sveta – Fund Forum International 2012 – viac ako tisíc investičných špecialistov a viac ako 200 spíkrov z desiatok finančných inštitúcií, univerzít, analytických a poradenských spoločností.

Svetová smotánka správy aktív sa stretla pod jednou strechou, aby za niekoľko dní prebrala všetky výzvy, ktoré tento segment v najbližších rokoch čakajú – ekonomické spomalenie, stav eurozóny, vývoj dôchodkovej problematiky, novú reguláciu a iné. Príležitosť, akú treba využiť. Po prečítaní programu je hneď jasné, že tieto dni budú nabité informáciami. Ak sa na pódium postaví absolvent Harvardu, držiteľ Nobelovej ceny alebo topmanažéri spoločností ako KPMG, McKinsey, BlackRock, HSBC, Citibank, JPMorgan a iných, čoskoro pochopíte, že tu sa tvorí budúcnosť.

Jednou z hviezd prvého dňa pod názvom Global Distribution Summit bol Pedro Simko MBA (client director pre región EMEA a člen svetového predstavenstva spoločnosti Saatchi & Saatchi). S témou o takzvaných „Lovemarks“ – značkách, ktoré vytvárajú lojalitu zákazníka za hranicami logiky, zaujal celé publikum.

Medzi najvýznamnejších rečníkov patril aj profesor chicagskej univerzity Marvin Zonis, ktorý sa venoval predovšetkým ekonomickej a politickej analýze rozvíjajúcich sa trhov a Stredného východu. Zaujímavé postrehy o finančnej kríze a prognózach na najbližšie roky priniesol aj Willem Buiter, hlavný ekonóm CitiBank (zároveň profesor na London School of Economics, poradca Svetového menového fondu, Svetovej banky a Európskej komisie v oblasti ekonómie).

Obdobie ekonomického rastu pred rokom 2007 prinieslo do segmentu kolektívneho investovania veľké množstvo peňazí. Takmer každý chcel investovať a mal pocit, že investovaniu rozumie. Klienti a predajcovia začali veriť vo svoju neomylnosť. Finančná kríza priniesla na trh vlnu neistoty a investorom aj bankárom rýchle vytriezvenie. Z fondov odišli miliardy eur či dolárov a správcovským spoločnostiam ostali nezodpovedané otázky: „Ako pochopiť potreby klienta? Ako zabezpečiť vyššiu finančnú gramotnosť?“

Po štyroch úžasných dňoch v Monaku plných informácií a zážitkov sa Senior Manager spoločnosti PARTNERS GROUP SK Tomáš Krídl zaoberá len jednou myšlienkou: „Ako dokážeme odpovede na tieto otázky využiť my?“ Premýšľajte spolu s ním.