Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Finančno-informačný portál

28.08.2011

Spoločnosť Partners Group SK v súčasnosti uvádza do života revolučný portál. Pod skratkou FIP sa skrýva názov Finančno-informačný portál, ktorý je technologickou novinkou a predstavuje najmodernejší spôsob práce s dátami v oblasti finančného poradenstva a sprostredkovania. Viac o FIP-e rozpráva Senior Manager Pavol Šulej.

Spoločnosť Partners Group SK v súčasnosti uvádza do života revolučný portál. Pod skratkou FIP sa skrýva názov Finančno-informačný portál, ktorý je technologickou novinkou a predstavuje najmodernejší spôsob práce s dátami v oblasti finančného poradenstva a sprostredkovania. Viac o FIP-e rozpráva Senior Manager Pavol Šulej.

Čo pre vás a vašu prácu znamená zavedenie FIP-u?

Finančno-informačný portál je novinkou v it podpore pre sprostredkovateľov Partners Group SK. Prináša novú dimenziu do evidencie dát klientov a práce s nimi. Tento nový systémový prvok umožní nové funkcionality v rámci našich dát a ich spracovania.

 

Na čo konkrétne sa FIP zameriava?

Fip je súčasťou známeho portálu isporadca.partnersgroup.sk. V prvom rade prináša modernizáciu evidencie spracovaných analýz osobných financií. FIP archivuje kompletné údaje tak, ako sú v analýze, vrátane odporúčaní. Umožňuje cez funkciu úschovňa uložiť
návrhy a modely zmlúv, ktoré boli predložené klientovi, scany iných zmlúv, kópie dokladov a rôzne iné podklady, ktoré v budúcnosti uľahčia servis a starostlivosť o klienta. Sprostredkovateľ má podstatne lepší prehľad o klientovom portfóliu, nemusí listovať papierové analýzy. S dátami v elektronickej forme sa pracuje omnoho ľahšie a prehľadnejšie. To prináša pre sprostredkovateľa efektívnejšie
využitie času, ale najmä zvýšenú kvalitu a hodnotu poskytovanej služby pre klienta. Okrem evidencie finančných analýz zabezpečuje komplexnú evidenciu udalostí súvisiacich s klientom, čiže CRM systém (customer relationship management - riadenie vzťahov s klientmi). Rovnako tak podporuje tvorbu finančných plánov a ako doplnkové funkcionality obsahuje reporty, štatistiky a kalkulačky.

 

Čo viedlo spoločnosť k nasadeniu tohto systémového prvku?

Naša spoločnosť dynamicky rastie, zvyšuje sa počet nových klientov, ktorý už presiahol hranicu 80-tisíc. Potreba online evidencie údajov naberá na dôležitosti. Vždy sme mali za cieľ stať sa najkvalitnejšou spoločnosťou na trhu, a to sa nám podarilo aj vďaka kvalitnému servisu. Do budúcna však bez it podpory by udržanie vysokého štandardu starostlivosti o klientov bolo dosť náročné a z pohľadu spoločnosti a manažérov aj ťažko kontrolovateľné. Treba kráčať s dobou, a ak nám moderné technológie môžu poskytnúť nástroj, ako zefektívniť našu službu, radi ho využijeme.

 

Čo znamená FIP z pohľadu bežného užívateľa?

Prístup do Fip-u má každý spolupracovník spoločnosti, je automaticky generovaný pre všetkých nových Consultantov. V rámci seminára Start Up II sa s ním oboznámia a následne dostanú prístupové údaje. Do Fip-u sa dá prihlásiť jednoducho, cez hlavné menu portálu is.poradca.partnersgroup.sk na základe hesla. Všetko je nastavené veľmi „user-friendly" (priateľské k užívateľovi, pozn.
red.). Heslo je jednotné ako pre ostatné systémy spoločnosti. existuje aj prepojenie existujúcich dát z hlavných databáz - klienti, obchodné štruktúry, zmluvy. Fip pracuje 24 hodín denne. Do Fip-u je následne dôležité nahrať dáta - teda vašu aktuálnu databázu klientov a ich analýzy osobných financií. ná- sledne s týmito dátami môžete pracovať.

 

Čo môžem s týmito údajmi robiť, keď ich do Fip-u nahodím?

Analýza klienta obsahuje hlavne ciele klienta s podrobným popisom, prehľad o aktuálnom majetku klienta a aktuálne portfólio. Práve posledný bod je veľmi dôležitý, nakoľko do- teraz naši sprostredkovatelia nemali ako evidovať zmluvy, ktoré klient realizoval ešte pred začatím spolupráce s Partners Group SK. Vďaka Fip-u bude teda podstatne jednoduch- šie sledovať výročia zmlúv, koniec zmlúv, napr.
pri stavebnom sporení, a teda efektívnejšie servisovať celé portfólio klienta. S funkciou Fip-u „pripomienky" si dokonca môže nastaviť aj zaslanie e-mailu, prípadne sms. Dáta teda nemusíte „nosiť v hlave", prípadne manuálne vyhľadávať. Prospešných funkcionalít má však Fip omnoho viac. Osobne ho vnímam ako veľký prínos do riadenia celého servisu a vzťahov s klientmi práve tým, že obsahuje všetky potrebné informácie o klientovi a prostredníctvom pripomienok upozorňuje na narodeniny, meniny klientov, ich detí a pod. Z ďalších funkcionalít pozitívne hodnotím napríklad možnosti priradiť viac osôb do jednej analýzy, a teda získať lepší prehľad  O reálnom počte klientov, domácností, nielen o počte rodných čísel. klientov tiež možno kategorizovať a dávať im rating od a po e. to dá sprostredkovateľom možnosť, aby pri klientoch zabezpečoval servis napríklad pri neživotnom poistení cez home office, zatiaľ čo oni sa sústredia na svojich „a-čkových" klientov.

 

Ako možno zabezpečiť nahodenie údajov všetkých kientov do Fip-u?

V prvom rade si myslím, že do Fip-u patria aktuálne údaje. Preto update údajov zabezpečí sprostredkovateľ na servisnom stretnutí. Navyše, servisné stretnutie môže
využiť na cross-selling, ale i na bringer bonus alebo predstavenie či pripomenutie akciového programu Partners For You®. Ak sprostredkovateľ spraví 5 takýchto stretnutí týždenne v priebehu 3 mesiacov, má absolútny prehľad o svojom klientskom kmeni a stovky nových kontaktov, ktoré ho môžu výrazne posunúť v kariére. navyše manažéri a senior Consultanti môžu časť svojich klientov delegovať na svojich Consultantov.

 

Je Fip prínosom aj pre manažérov?

Pre manažéra prináša Fip niekoľko mimoriadne užitočných funkcionalít. Vďaka nemu môže sledovať kvalitu spracovaných analýz, ich počet a získať tak reálny, a najmä aktuálny prehľad o klientoch celej štruktúry. To sa dá v budúcnosti využiť pri rôznych servisných akciách. spomeniem aj možnosť spracovávať reporty o počte analýz, ich hodnotenia, evidovať počty odporúčaní a podobne.

 

Je Fip asistenciou aj pri spracovaní finančného plánu?

Fip finančný plán priamo vypracuje. Je to jednotná forma finančného plánu obsahujúca základný prehľad o navrhovanom portfóliu, partneroch a výhodách. Je to určiteďalší krok k profesionalite práce sprostredkovateľov. Fip obsahuje aj základné kalkulátory, ktoré napomáhajú pri tvorbe finančného plánu a optimálneho nastavenia portfólia.

 

Existujú nejaké bariéry pre správne využitie tohto nástroja?

Je to nástroj na spracovanie s údajmi, jedinou prekážkou je teda to, ak tie údaje nemáte k dispozícii. To sa stane jedine vtedy, ak si do Fip-u nenahodíte analýzy. Považujem to však za mimoriadne kontraproduktívne. Práve nahodením analýz získa sprostredkovateľ prehľad o svojich klientoch, a teda je schopný kvalitnejšie a efektívnejšie zabezpečovať servis. Pre manažéra je to aj prehľad o aktivitách svojho tímu, nakoľko cez reporty spracovaných analýz vidí, aký počet nových analýz spracovali členovia jeho tímu a na koľko percent získali aj potrebné údaje. Rovnako má možnosť sledovať počet odporúčaní a priamo zistiť spätnú väzbu od klienta, nakoľko odporúčania sú prejavom klientovej spokojnosti. Rovnako pre spoločnosť je dôležité, aby vo Fip-e boli zaevidované všetky analýzy, aby mohla evidovať všetky osoby, ktorým bola zo strany jej sprostredkovateľov spracovaná analýza, získať celkový prehľad, a teda do budúcna aj riadiť servis a podporovať sprostredkovateľov pri zabezpečovaní spokojnosti našich klientov.

 

Fip plný analýz je teda spoločným záujmom všetkých?

Jednoznačne. pre spolupracovníka je to výnimočná pomôcka a hlavne nástroj na šetrenie času a minimalizovanie administratívy, ktorá nepatrí práve k populárnym. Manažérovi zase poskytuje nástroj na kontrolu aktivít svojho tímu, kvality poradenstva, ktoré poskytujú jeho ľudia. Myslím, že by sme si mali v prvom rade, že vďaka Fip-u môžeme udržať aj pri vysokom raste štruktúr vysokú kvalitu. Viem si predstaviť, že pre Consultanta nie sú na prvý pohľad výhody tohto systému úplne jednoznačné. avšak ak si predstaví, že ako Senior Manager bude mať pod správou niekoľko tisíc klientov, a ďalej ako riaditeľ či partner desaťtisíce, je zrejmé, že bez prehľadu o vlastných klientoch stráca veľmi veľa. Na začiatku mu uniknú cross-sellingové možnosti, neskôr zabudne klienta informovať včas napríklad pri výročí jeho hypotéky
- to všetko vrhá negatívny vplyv na vytvorený vzťah a naštrbuje budujúcu sa dôveru. Čísla z českej republiky, kde bol Fip zavedený pred viac ako rokom, tento trend jasne potvrdili a spoločnosti prináša dnes viac ako 100 000 BJ mesačne len servis klientov.

 

 

 

Dôvody pre nasadenie Fip-u

- chýbajúce informácie o klientoch
- neúplný servis a neúplné poradenstvo v dôsledku nedostatku informácií
- chýbajúce dáta po bývalých spolupracovníkoch
- problematická dostupnosť k tlačeným dátam
- absencia evidencie o udalostiach u klienta - servis, výročia zmlúv
- prehľad o portfóliu klienta mimo Partners Group SK
- neštandardizované výstupy - mnoho podôb finančných plánov v štruktúrach
 

Prínos pre užívateľa Fip-u
- uľahčenie administrácie a evidencie prác (jedenkrát zadané dáta ostávajú navždy)
- efektívne spracovanie dát o klientovi (vopred vyplnené tlačivá, formuláre pre administratívne zastrešenie spolupráce)
- stála dostupnosť informácií (aj po vypovedaných, pri zmenách starostlivosti o klienta)
- evidencia finančných analýz a dát či poznámok o klientovi
- štandardizované finančné plány ako ponuka pre klienta (s vlastnou analýzou a návrhom riešenia sprostredkovateľa)
- správa portfólií klientov - evidencia, stála dostupnosť (aj po výpovedi sprostredkovateľa)

Prínos pre manažéra/riaditeľa

- kontrola kvality agendy:
- analýzy osobných financií, - tvorby finančného plánu,
- úplnosti evidencie, - firemné štandardy,
- kvalita a úplnosť analýzy,
- kontrola portfólií,
- početnosť obchodov,
- efektivita sprostredkovateľa
- kontrola produktivity práce štruktúr
- manažment „voľných" klientov po bývalých spolupracovníkoch
- dodržiavanie postupov pri práci s klientom