Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Dni finančnej gramotnosti v roku 2014

02.07.2014

Počas mesiacov máj a jún prebehli v nákupných centrách troch slovenských miest 2 dni venované finančnej gramotnosti. Návštevníkom nákupného centra Aupark v mestách Bratislava, Košice a Žilina bol k dispozícii počas dvoch dní stánok spoločnosti PARTNERS GROUP SK, a mnohí neváhali a prišli sa našich spolupracovníkov opýtať na akékoľvek otázky, ktoré ich z oblasti financií zaujímali.

Počas mesiacov máj a jún prebehli v nákupných centrách troch slovenských miest 2 dni venované finančnej gramotnosti. Návštevníkom nákupného centra Aupark v mestách Bratislava, Košice a Žilina bol k dispozícii počas dvoch dní stánok spoločnosti PARTNERS GROUP SK, a mnohí neváhali a prišli sa našich spolupracovníkov opýtať na akékoľvek otázky, ktoré ich z oblasti financií zaujímali.

V rámci podujatia Dni finančnej gramotnosti si verejnosť mohla otestovať svoj finančný kvocient, a zároveň sa dozvedieť viac o finančných službách INAK. „Vytvorili sme unikátny priestor na šírenie povedomia o nutnosti správneho hospodárenia s peniazmi, finančného plánovania a využívania služieb finančných odborníkov, ako aj na prezentáciu značky PARTNERS GROUP SK a jej spolupracovníkov. Toto všetko sa nám podarilo pri zachovaní atribútov nenútenosti a príjemnej atmosféry,“ približuje projekt Jana Mokráňová, marketingová riaditeľka.

Nosnou myšlienkou Dní finančnej gramotnosti je tvorba finančnej rezervy, a to v podobe výzvy „Ušetrite aspoň 10 % svojho príjmu“. Je to podiel, ktorý by väčšina ekonomicky aktívnych ľudí mala byť schopná odložiť, treba len dôkladne nazrieť do štruktúry svojich príjmov a výdavkov. Zvyčajne to však stroskotáva, pretože ľudia nevedia, ako na to. Na všetky tieto otázky sa ľudia mohli prísť opýtať našich spolupracovníkov do stánku finančnej gramotnosti. Tak sa aj dialo.

Dva dni v Košiciach, dva dni v Bratislave a opäť dva dni v Žiline. Počas týchto dní ľudia nemohli prehliadnuť stánok spoločnosti PARTNERS GROUP SK umiestnený v hlavnej hale najnavštevovanejších nákupných centier Aupark. Kto mal záujem, otestoval si svoj finančný kvocient alebo si dal poradiť s akýmkoľvek finančným problémom, alebo sa jednoducho informoval o možnosti využiť finančné služby INAK. Odborníci v oblasti financií radi poradili, ako si sledovať svoje výdavky, ako si urobiť osobný či rodinný rozpočet tak, aby záujemcovi poskytoval dostatok priestoru na bežné i mimoriadne potreby, ako aj na budovanie rezervy. Ľudia získali užitočné návody a tipy, ktoré im pomôžu byť disciplinovanými a skutočne šetriť, prípadne hľadať priestor na možné škrtanie výdavkov.

Príjemnú atmosféru dotvárala možnosť dať si lahodnú kávu. Deti si odnášali brandované balóny a profesionáli z PARTNERS GROUP SK využili naplno možnosť predstaviť seba a spoločnosť, ktorú reprezentujú. „Cieľom týchto dní bolo najmä zviditeľniť značku spoločnosti v očiach cieľovej skupiny a zároveň nenútenou formou upozorniť na potrebu finančného plánovania a využívania služieb skutočných profesionálov. Tento cieľ sa aj tento rok rozhodne naplnil a toto podujatie hodnotíme ako mimoriadne úspešné,“ konštatuje J. Mokráňová.

V okolí stánku finančnej gramotnosti sa navyše pohybovala aj Finančná hliadka. Tvorili ju dvaja divadelno-improvizační herci, ktorí rozosmievali návštevníkov nákupného centra zohratými vtipnými scénkami. Parodovali zlozvyky a chyby ľudí pri nakupovaní a vytvárali tak veselú náladu. „Vtipným spôsobom sme sa snažili upútať na potrebu správneho hospodárenia s financiami, čo sa nám aj skutočne darilo,“ dodáva J. Mokráňová.

„Chceme, aby ľudia na Slovensku rozumeli peniazom. Preto vyvíjame rôzne aktivity na zvyšovanie finančnej gramotnosti. Táto forma sa ukázala ako mimoriadne populárna a ja sa teším, že spolupracovníkom dávame možnosť odprezentovať seba a svoje služby, spoločnosť, a zároveň poradiť ľuďom v otázke, ktorá najvýznamnejšie ovplyvňuje ich životnú úroveň – v otázke peňazí,“ dopĺňa Juraj Juras, generálny riaditeľ PARTNERS GROUP SK.

Nadácia PARTNERS v Košiciach usporiadala aj tlačovú konferenciu, na ktorú pozvala najvýznamnejších novinárov z regionálnych a celoslovenských médií. Témou konferencie bolo vyzdvihnutie myšlienky „Ušetrite aspoň 10 % svojho príjmu“. Ľudia by si mali tvoriť finančnú rezervu pre prípad neočakávaných udalostí, ako môže byť strata zamestnania, choroba či krádež hodnotnej veci, ktorú je potrebné okamžite nahradiť.
 

K podujatiu sa vyjadrili aj spolupracovníci

„Základnou myšlienkou podujatia Dni finančnej gramotnosti je zvýšiť finančnú gramotnosť, a v tomto zmysle to bolo aj po absolvovaní vedomostného testu. Najdôležitejšie odkazy, ktoré som vnímal, boli ročná percentuálna miera nákladov (RPMN), čomu ľudia v drvivej väčšine nerozumejú, tiež otázka dôchodkov a základné pojmy ako kontokorent. Opytovaní záujemcovia to vnímali veľmi pozitívne, čo sa prejavilo mnohým spolupracovníkom, ako Tomášovi Mesterovi, Senior Consultant, ktorý si získal dvoch nových klientov a záujemcu o formu vzdelávania Basic. Myslím, že prezentácia firmy a celkový dojem bol kladný, a to aj pre stálych klientov.“ Jozef Rejda, Team Manager

„Dni finančnej gramotnosti v bratislavskom Auparku hodnotím ako prínos nielen pre spoločnosť PARTNERS GROUP SK, ale aj prínos pre ľudí, ktorí mali k dispozícii skúsených odborníkov v oblasti financií. Na príjemnom posedení pri výbornej káve mohli zistiť, ako sú na tom v otázkach zo sveta financií. Ľudia mali záujem o FQ test a rovnako aj o finančné služby INAK.“ Marcela Kočanová, Consultant